"Vakna, gå i konkurs," är ett konservativt meme om kostnaden för politisk korrigering som har vice versa.Varumärkena är inte förstörda eftersom de vaknar, vaknar eftersom de förstör och inte vet hur de ska stoppa den långsamma men ständiga kollaps av sin verksamhet.
De stora varumärkena som väcker rasande konservativa eftersom de, som Coca-Cola, Gillette eller Nike, har ett historiskt namn som verkar sammanflätat med USA och kapitalismens framgång.Men det är de gamla och familjemärken som vaknar eftersom deras kommersiella produkter och modeller är föråldrade.Virtues Signage är dess sätt att anpassa sig till en föränderlig marknad utan att verkligen innovera.Bakom varje stort varumärke vaken finns ett företag som långsamt förstörs och utan en uppfattning om vad man ska göra åt det.
Ordförrådet för att väcka binder till ordboken för företagens modeord som används av chefer som försöker dölja sina investerare som inte vet vad de gör.Att göra innehavare för din uppvaknande ändrar konversationen av din affärsmodell till din policy.Att främja ett varumärke som socialt ansvarsfulla undviker frågorna om din ekonomiska livskraft.
Ta Coca-Cola, tack.
Global Coca-Cola-försäljning sjönk med 28 % under andra kvartalet 2020, från 10 000 miljoner dollar till 7 150 miljoner dollar.Företagsgiganten skyllde pandemin som hade stängt film- och barer rum och började eliminera sina små varumärken medan de koncentrerade sig på sina stora exklusiva varumärken.
Men Coca-Cola kämpade ännu länge innan pandemin.
Trots all internationell marknadsföring förblir Nordamerika den största marknaden för läskedryck.Och den genomsnittliga amerikanen äratt dricka40 liter 50 liter för två decennier sedan.Förändringen drevs av samma demografiska grupp som tenderar att vakna upp, unga vita urbana vänster, som blev mer benägna att dricka flaskvatten.Coca-Cola förföljde dem genom att komma in i flaskvatten och vitamindrycker, men också flytta bort från ett familjemärke som en gång är associerat med jultomten.
Jultomten och isbjörnar återspeglade en Coca-Cola som marknadsfördes för barn.Men mindre föräldrar känner sig bekväma med sina barn live baserat på läsk.Det är därför en undersökninghittade detAntalet barn som drack mer än tre förfriskningsburkar per dag minskades från 10% till 3,3%.Fallet i läskedrycker var än en gångKraftig mellanUrban och Rich White vänster -handed.
De ekonomiska konsekvenserna av de rika vita vänsterhänderna ungdomarna som kastade läskedryck var inte bara ett försäljningsproblem.The Awake är en politiskt narcissistisk demografisk grupp som lagstiftar deras smak i lagen, som söker legalisering av droger och förbud mot läsk.Både legaliseringen av läkemedel och förbud mot läskedryck gjordes, som vanligt, i namnet för förtryckta minoriteter, men hade liten inverkan på dem.
Juridiska läkemedel är för dyra för minoriteter och ökända skatter på läsk fungerar inte.Men läskindustrin kommer ihåg vad som hände med tobak och andra livsstilsvanor som kom i konflikt med de kulturella värdena i den härskande klassen för den nya uppvakningen.Det är en annan anledning till att "vaknade."
Att förbjuda läsk i skolor och beskatta dem i butiker föregår kollektiva krav och nationella lagstiftningsaktiviteter som effektivt skulle eliminera marknadssoda.
Coca-Cola är inte bara ett tecken på dygd för att öka försäljningen på en nedgångsmarknad: det är också rädsla.
Och det borde vara.Bloomberg kämpar inte bara med kol och vapen, han spenderar också en förmögenhet för att främja förbudet mot läsk i städer och stater i hela landet.Sodaindustrin har ökat utgifterna för att försvara sig från allt, från skatter till läskedrycker till sina kopplingar till slavearbete.Men han förstår att det verkliga hotet är kulturellt, eftersom den nya regeringsklassen Awakens förstör vanorna i Old America som associerar med den konservativa arbetarklassen och övergångslandet.
Det är därför cigaretter är ett dödligt hot, men marijuana är en korståg för medborgerliga rättigheter.Hälsofrågor är ett påskott för en kulturrevolution.Och Coca-Cola vaknade för att övertyga de rika rika vänster vänstern att integrera sina exklusiva produkter i sina liv genom att gå med i kulturrevolutionen.
Den vänstra valde att om han kunde radikalisera barnen i de rika, skulle företagets Amerika knä.Och det är exakt vad som hände.Radikalerna använde sitt inflytande på akademin och underhållningsindustrin för att skapa radikala generationer.Men den radikalismen koncentrerades starkt mellan Ivy League och eliternas barn som skulle bli företagsledare och även konsumenter med det största tillgängliga beloppet.
Ekonomin, som politik, visade sig vara nedströms om kultur.Fånga ekosystemet vid basen gjorde det möjligt för vänster att ta kontroll över ekonomin och konvertera några av de viktigaste varumärkena i landet till megafoner för propaganda.Men det här är företagsmärken som har alla egenskaper hos de ankyloserade eliterna som alltid har varit ett enkelt mål för radikalens revolutioner.
Coca-Cola, som det stora genomsnittliga Wake-varumärket, har ett majoritetsdeltagande på en nedgångsmarknad.Det har en begränsad tillväxtpotential inom den marknaden.Coca Colas förmögenhet är nära kopplade till filmrum, som var i en katastrofal nedgång redan före pandemin och McDonald's.
McDonald's, som många traditionella snabbmatplatser, uppleverDin egen långsamma nedgång.Clown Club, som Coca-Cola, försökte återuppfinna sitt varumärke som hälsosam mat och vänsterpolitik.Liksom Coca-Cola har "Waking Up" inte stoppat sin nedgång, eller hotet om att den kulturella vänstern reglerar det för att stänga verksamheten för att skydda minoriteter från det skadliga hotet om deras lyckliga måltider.
När McDonald's införlivade sin nya brittiska verkställande direktör, Steve Easterbrook, lovade att förvandla det till ett "progressivt och modernt hamburgerföretag."Företaget anlitade Robert Gibbs, presssekreterare för Obama, för att leda kommunikation.McDonald's investerade sina bågar för att fira internationell kvinnodag.Och sedan förvisades Easterbrook för att ha påstått ha äventyr med tre anställda.Samtidigt fortsätter minskningen av fotgängstrafiken.
Samtidigt har Coca Cola Company en brittisk VD som lovade lojalitet i Davos till ett "nytt socialt kontrakt" och en "ekonomi som fungerar för alla."Ersatte företagets tidigare turkiska VD och den sydafrikanska föregångaren för den turkiska VD.Chefen för Coca Cola i Nordamerika är en Honduran som kom ut från sin latinamerikanska division.
Det andra med dessa ikoniska amerikanska varumärken är att de inte har några amerikanska ledare.
Coca-Cola kommer inte att hålla käften på social rättvisa och det ondska av vit riktad till en.Zurdo Demographic Group som håller sin framtid i handflatorna i sina mjuka vita och försiktiga händer.
Annars kommer hela hela massdistributionsnätverket att användas för lite mer än att flytta apelsinjuice, vitamindrycker och mjölk, medan läsk och snabbmat följer cigaretternas väg.
Coca-Cola kommer att vakna eftersom dess framtid förstörs.Det är sant för de flesta av de stora märkena av uppvaknande.Och ju mer Coca-Cola närmar sig fallet, desto mer hysterisk kommer dess performativa uppvaknande att bli.
Den "uppvaknande" är en social sjukdom hos föråldrade företag med föråldrade varumärken vars produkter har ett överdrivet pris och har tappat kontakten med många konsumenters behov.Och landets konsumentmarknad domineras av dessa jättar som kollapsar vars ledare bara gör tid och tar ut stora kontroller medan de försöker samla revolutionen som hotar att förstöra dem.
De europeiska monarkerna försökte co -opt vänsterrevolutionerna eftersom de inte längre hade förtroende för sina egna roller och hade ingen aning om vad de skulle göra härnäst.Coca Cola och företagets jättar i den uppvaknande delar samma dekadenta känsla av nedgång och deras urbana eliter säljer sin landsbygdsbas för att locka den unga radikala generationen som deras barn och deras sociala krets tillhör.
Awakening är en följd av en moralisk och ekonomisk brokenness bland nationens eliter.Den vänstra erövrade den korrupta infrastrukturen i ett politiskt och ekonomiskt system för sönderdelning.Han använder nu den infrastrukturen för att tvätta hjärnan och undertrycka landets medelklasser genom att be dem om deras rasism och omdefiniera dem som inhemska terrorister.
Det är inte bara Coca-Cola som vaknade och bröt: det är hela systemet som förstör.
DAniel GreenfieldHan är medlem i Shillman Journalism Fellow vid David Horowitz Freedom Center.Den här artikeln dök upp tidigare i centrumOmslag Magasin.
KlickHär för att prenumereraTill mina artiklar.
Tack för att du läste.