Wil je je creditcard laten blokkeren?
Kies uit de onderstaande lijst je creditcardaanbieder voor het bepalen van het telefoonnummer. Deze nummers zijn vanuit ieder land te bereiken, de hele dag door. Blokkeren kan vaak ook online en via de app. Klik op de naam van de uitgever.
In dit overzicht zijn geen prepaidcards opgenomen. Bel rechtstreeks de uitgever van je kaart.
Uitgever: | Telefoonnummer: |
---|
ICS (Visa World Card, Mastercard Classic/Gold, Bijenkorf Card, ASN Visa, ANWB Visa/Mastercard, Nationale-Nederlanden Creditcard, SNS Creditcard, Euroclix) | 31 (0) 20 660 06 11 |
ING Creditcard | 31 (0) 20 22 888 00 |
American Express(ook Flying Blue, Knab American Express) | 31 (0) 20 504 81 96 |
Rabobank | 31 (0) 88 722 67 77 |
ABN Amro | 31 (0) 20 660 06 11 |
|
Santander | 31 (0) 30 63 88 100 |
Visa algemeen | 0800 022 3110 |
Blokkeer je creditcard zo snel mogelijk nadat je hem bent kwijtgeraakt. Als je de kaart binnen 1 dag laat blokkeren, dan betaal je bij de meeste creditcards geen kosten mocht er fraude mee zijn gepleegd.
Blokkering creditcard ongedaan maken
Soms blokkeer jezelf of je creditcardmaatschappij preventief een creditcardterwijl dat achteraf niet nodig blijkt te zijn geweest. Als jecreditcard is geblokkeerd, kunje er niet meer mee betalen. Wil jede creditcard dan toch weer gaan gebruiken, dan moet je decreditcardaanbieder benaderen.
Onterechte creditcardblokkering voorkomen
Je creditcardmaatschappij blokkeert je kaart als jetransacties erg afwijken van jegebruikelijke bestedingspatroon.Bijvoorbeeld als jeiets bestelt in Indonesië. Ga jever weg op vakantie, dan is het handig als je dit vooraf meldtaan jecreditcardaanbieder.
Lees verder: Waarom je creditcard wordt geblokkeerd
(© Creditcardvergelijking)
FAQs
Blokkeren van ANWB creditcard
Wat gebeurt er als je creditcard blokkeert? ›
Blokkeer je creditcard zo snel mogelijk nadat je hem bent kwijtgeraakt. Als je de kaart binnen 1 dag laat blokkeren, dan betaal je bij de meeste creditcards geen kosten mocht er fraude mee zijn gepleegd.
Hoe blokkeer ik betalingen van een creditcard? ›
Een kaartbetaling stopzetten
U kunt de kaartuitgever per telefoon, e-mail of brief op de hoogte stellen . Uw kaartuitgever heeft niet het recht om erop aan te dringen dat u eerst het bedrijf dat de betaling in ontvangst neemt, vraagt. Zij moeten de betalingen stopzetten als u hen dat vraagt. Als u vraagt om een betaling stop te zetten, moet de kaartuitgever elk geval op zijn eigen merites onderzoeken.
Wat gebeurt er nadat ik een creditcard heb geblokkeerd? ›
Dit betekent dat de kaart niet meer kan worden gebruikt voor verdere transacties . Blokkeren is een veiligheidsmaatregel om misbruik te voorkomen. Volgens de richtlijnen van de Reserve Bank of India (RBI) hebben klanten geen enkele aansprakelijkheid in geval van ongeautoriseerde elektronische banktransacties als deze binnen een bepaald tijdsbestek worden gemeld.
Hoe blokkeer ik een betaling van mijn creditcard? ›
In dat geval is het belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Bel dan altijd direct je bank of creditcardmaatschappij en laat de creditcard afschrijving blokkeren. In andere gevallen waarbij je een transactie niet herkent kun je middels een formulier aanvragen met als doel de creditcard betaling terugdraaien.
Kun je voorkomen dat iemand jouw creditcard belast? ›
Contactkaartuitgever
Als de betreffende verkoper ondanks uw verzoek om hiermee te stoppen toch geld van uw rekening blijft afschrijven, dient u contact op te nemen met uw kaartuitgever en te vragen of zij het bedrijf willen blokkeren voor het belasten van uw creditcard .
Kan een geblokkeerde creditcard worden gedeblokkeerd? ›
Om uw creditcard online te deblokkeren, kunt u de mobiele applicatie of officiële website van uw bank bezoeken en een aanvraag indienen voor 'heruitgifte' of 'reactivering' van uw creditcard . U kunt ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van uw bank of door fysiek naar het filiaal van de bank te gaan.
Hoe kan ik automatische betaling op mijn creditcard stoppen? ›
Neem contact op met de verkoper :
De meeste bedrijven hebben een klantenservice die u kan helpen met het opzeggen van abonnementen of het stopzetten van automatische betalingen. Wees voorbereid om de relevante accountgegevens te verstrekken, zoals uw accountnummer of gebruikersnaam, om het proces te versnellen.
Hoe kan ik legaal stoppen met het betalen van creditcards? ›
Buiten faillissem*nt of schuldenregeling zijn er eigenlijk geen andere manieren om creditcardschulden volledig weg te vegen zonder te betalen. Minimale betalingen doen en langzaam het saldo afbouwen is de norm voor de meeste mensen met schulden, en dat kan in veel situaties de beste optie zijn.
Hoe kan ik een afschrijving op mijn creditcard stopzetten? ›
Om een lopende transactie te annuleren, belt u de handelaar of detailhandelaar op uw afschrift . Als u fraude vermoedt, belt u onmiddellijk uw uitgever of bank. Om transactiefouten en fraude te voorkomen, controleert u regelmatig uw afschrift en winkelt u alleen op beveiligde websites, naast andere voorzorgsmaatregelen.
Log in op uw internetbankieren account. Navigeer naar de “Creditcards” sectie. Selecteer de optie om uw kaart te blokkeren. Volg de instructies op het scherm om het proces te voltooien .
Kan ik aankopen met mijn creditcard blokkeren? ›
Leer meer over creditcardvergrendelingen, hoe ze doorgaans werken en wanneer u ze kunt overwegen. Door uw creditcard te vergrendelen, voorkomt u doorgaans dat uw creditcard (of die van uw geautoriseerde gebruiker) wordt gebruikt voor nieuwe aankopen .
Kan ik een rekening voor een geblokkeerde creditcard betalen? ›
U kunt uw geblokkeerde creditcardrekening betalen via online bankieren, mobiel bankieren, UPI of door een bezoek te brengen aan het bankfiliaal . Zelfs als de kaart geblokkeerd is, blijven de betaalmethoden actief om eventuele openstaande bedragen te vereffenen. Zorg ervoor dat u het volledige bedrag betaalt om verdere boetes of impact op uw kredietscore te voorkomen.
Hoe annuleer ik een betaling via creditcard? ›
Een onjuiste afschrijving op het rekeningoverzicht van je creditcard kun je terug laten draaien. Zie je een onterechte afschrijving op de maandelijkse rekening staan, dan mag je de betaling betwisten. Neem daarvoor contact op met de klantenservice van je creditcardaanbieder.
Hoe blokkeer ik een betaling? ›
Via Internet Bankieren
- Log in in Internet Bankieren via de knop hieronder 'Nu blokkeren'
- Selecteer de betaalrekening waarvan het bedrag wordt afgeschreven.
- Kies de incasso die is afgeschreven of de aangekondigde incasso.
- Klik op 'Incassobeheer'
- Kies voor 'Weigeren' of 'Beperkt toestaan'
- Klik op 'Verzenden'
Hoe maak ik een creditcard betaling ongedaan? ›
Wat moet je doen om een betaling terug te draaien? * Vraag eerst aan de verkoper om het probleem op te lossen. De creditcarduitgever zal vragen om bewijs hiervan. * Kom je er met de verkoper niet uit, neem dan zo snel mogelijk contact op met de creditcardmaatschappij.
Wat gebeurt er als je je kaart blokkeert? ›
Isabelle Marchand van Febelfin legt uit wat de normale procedure is: "Als je een kaart blokkeert via Card Stop, dan is dat permanent. Bij Card Stop laten ze je weten of je zelf nog een nieuwe kaart moet aanvragen bij de bank of dat Card Stop dat voor jou doet."
Kan ik mijn creditcard tijdelijk blokkeren? ›
Sommige banken staan u toe om de creditcards tijdelijk te blokkeren via deze methode . Het proces is eenvoudig; u logt in op uw Netbanking-account. Ga vervolgens naar het gedeelte Creditcards en klik op Creditcard blokkeren. Mobiele app – Bijna alle banken hebben een mobiele applicatie waarmee u uw account kunt beheren.