Een korte geschiedenis van de hotelindustrie (2024)

Van de oudheid tot de moderne tijd

In het begin was er een haardvuur, een warme maaltijd en een dak boven het hoofd.Zo begint de geschiedenis van de hotellerie. Mensen bieden gastvrijheid aan vermoeide reizigers sinds onze voorouders ongeveer 100.000 tot 200.000 jaar geleden de aarde bewoonden.

Enkele jaren later, in de oudheid, boden kuuroorden en badhuizen vaak slaapgelegenheid en waren ze populaire attracties voor mensen die op zoek waren naar rust en ontspanning.

In de Middeleeuwen waren het vooral kloosters en abdijen die reizigers onderdak boden. Het was ook in deze periode dat er steeds meer herbergen en pensions werden geopend op populaire handelsroutes om voedsel en onderdak te bieden aan reizende kooplieden en hun paarden.

Dit waren geen hotels zoals we die nu kennen. Hotelketens zoals het "Ritz" ontstonden pas honderden jaren later en waren een manifestatie van de groeiende welvaart van zich ontwikkelende industrielanden.

Boek een gesprek van 15 minuten

Haal de stress uit het beheer van beoordelingen en klantfeedback. Ontdek hoe met een van onze experts.

Kies een tijd

Dehotel industrie, die er altijd naar streefde te voldoen aan de veranderende behoeften en eisen van de samenleving, heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een zeer complexe tak van de economie. Tegenwoordig omvat de hotelindustrie alle categorieën etablissem*nten, van goedkope pensions tot luxe 5-sterrenhotels.Strategieën voor hotelmanagementhebben zich moeten aanpassen aan deze ontwikkelingen en men zou kunnen zeggen dat deze strategieën zelfs het domein van de wetenschap zijn binnengedrongen. De vraag naar en de keuze van vakken die kunnen worden gevolgd, zoals hotel- of hospitality management, tonen de toenemende academisering van de hotellerie.

Mijlpalen van de hotelindustrie

Van grotten tot wolkenkrabbers

Een korte geschiedenis van de hotelindustrie (1)

  • DeLascaux-grottendie deel uitmaken van deUnesco Wereld Cultureel Erfgoedworden beschouwd als de eerste schuilplaats waar zowel een artistieke culturele achtergrond als de huisvesting van mensen van een andere stam kunnen worden bewezen. De exacte datering van de grotten wordt betwist, maar er wordt gezegd dat ze zo oud zijn als 38.000 tot 15.000 v.Chr.
  • Iets concreter wordt het in het klassieke Pompeï; harde bewijzen van aLupanar, werd een bordeel gevonden dat dateert uit het jaar 69 vGT. Dit bordello wordt beschouwd als het eerste bewezen horecabedrijf dat ook logies in rekening bracht.
  • De eerste echte guesthouses dateren uit het begin van de achtste eeuw in Japan. DeNishiyama OnsenEnHoshi-ryokanzijn de eerste hotels in de menselijke geschiedenis: 47 generaties later is dit laatste etablissem*nt nog steeds eigendom van de oorspronkelijke familie.
  • Het duurde nog een millennium voordat het eerste etablissem*nt zichzelf een hotel noemde. DeGrand Hotelopende zijn deuren in Londen op 25ejanuari 1774.
  • Nu, slechts 250 jaar later, zijn er talloze (volgens schattingen meer dan 500.000) hotels en gastronomische etablissem*nten over de hele wereld.
  • Volgens deGuinness Book of Records,degrootste hotel ter wereldmet 7351 kamers is deEerste wereldhotelin Pahang, Maleisië.
  • DeRitz-Carltonin Hong Kongonderscheidt zich door dehoogste hotel ter wereld.Het hotel is gelegen aan de 102zdnaar de 118everdieping van deInternationaal handelscentrumen ligt op een hoogte van 484 meter.
  • De recordhouder voor dealler tijden het duurste hotel ooit verkochtis deWaldorf-Astoria New Yorkin Manhattan. Het werd verkocht aan de ChinezenAnbang Verzekeringsgroepvoor 1,95 miljard dollar in 2014.

Beter, verder, sneller

Reizen in de 20eeeuw

Detechnologisch, economische en sociale ontwikkelingen in de 19een vooral de 20eeeuw leidenenorme veranderingen in de hotellerie. Reizen was niet langer alleen weggelegd voor de bevoorrechte hogere klassen. De uitvinding van treinen en auto's en sociale voordelen zoals vakanties en werktijdverkorting maakten het voor de gemiddelde mens mogelijk om te genieten van reizen.

De tweede helft van de 20eeeuw zag een enorme economische bloei in de geïndustrialiseerde landen, wat leidde tot meer reizen onder de grotere bevolking. Het was niet alleen nieuw verworven rijkdom dat meer reizen bevorderde; de bevolkingsexplosie, verstedelijking en demografische ontwikkelingen droegen allemaal bij aan een toegenomen reislust en de groei van het toerisme en de hotelindustrie. Als gevolg van deze toegenomen vraag zijn er over de hele wereld veel meer pensions, hostels, motels of internationale hotelketens geopend die zich op verschillende doelgroepen en in verschillende prijscategorieën richtten. Een andere ontwikkeling in de horeca was de indeling in verschillende soorten hotels; om er maar een paar te noemen, er zijn nu spa- en wellnesshotels, sporthotels, seminarhotels, resorts, casinohotels en motels. Alleen al in de VS werden tussen 1939 en 1960 35.000 motels gebouwd.

De expansie van het internationale vliegverkeer gaf de hotel- en toerismebranche een verdere impuls. De kosten van vliegtickets zijn sinds de jaren zeventig aan het dalen en sinds het tijdperk van de zogenaamde "goedkope luchtvaartmaatschappijen" is reizen over de hele wereld betaalbaarder geworden.

In vergelijking met andere bedrijfstakken,dereisindustriemaakte snel gebruik van de opkomst van interneten bieden gemakkelijke en goedkope reismogelijkheden. Het is nu voor klanten mogelijk om te boeken, vergelijken enhotels beoordelen, vluchten en autoverhuur vanuit het comfort van hun huis.

Van kleine dingen groeien grote dingen

Gevolgen voor de hotellerie

Zoals te zien is,de geschiedenis en groei van de reisindustrie is niet lineair geweest; het is exponentieel gegroeid. Snelle technologische vooruitgang heeft op meer dan één manier een enorme impact op de industrie. Het is en blijft moeilijk voor hotels om het tempo van de ontwikkeling bij te houden. Gevestigde manieren om dingen te doen bleven eeuwen, daarna decennia en ten slotte jaren hetzelfde. Veranderingen moeten tegenwoordig bijna dagelijks worden aangepast. Echter,de core business van de hotellerie is niet noemenswaardig veranderd. Hotelgasten in de 21e eeuw misschien welverschillende wensen en behoeftenvoor gasten in de 18eeeuw, maar de basisprincipes van de logies- en horecabranche zijn hetzelfde gebleven.

Echter,omdat de omstandigheden in de branche zijn veranderd, vereist het managen van een hotel nu uitgebreide kennis van hotel- en hospitality management. Kennis van bedrijfsvoering, online marketing,beoordeling en inkomstenbeheeren nog veel meer is onmisbaar voor het runnen van een succesvol etablissem*nt.

Gezien de snel toenemende ontwikkelingen in het veld, is het niet verwonderlijk dat met name kleine hotels moeite hebben om te voldoen aan de enorme eisen van de digitale aspecten van de horeca.

Kansen in de moderne hotelindustrie

Customer Alliance als partners voor uw reviewmanagement

De digitalisering en academisering van de hotelleriebiedt echter wel de mogelijkheid om u te onderscheiden van uw concurrenten door hiervan gebruik te makennieuwe technologienaast het toepassen van kennis op het gebied van hotelmanagement. Lees overhoe Instant Survey de gastervaringen in The Mandala Hotel verbetert

Niemand kan een expert zijn op alle gebieden enhet is de moeite waard om een ​​deel van de verantwoordelijkheden van gastvrijheid op andere sterke, bekwame schouders te verdelen. Zoals altijd is het van het grootste belang om de juiste partners te kiezen.

De hotelbranche is op een punt gekomen dat online reviews vaak de doorslag geven bij het boeken van een accommodatie.Professioneel reviewmanagement is essentieel als je niet achterop wilt raken in de concurrentie met andere hotels en online reisbureaus.

Een korte geschiedenis van de hotelindustrie (2)

Praat met ons en ontdek nieuwe kansen voor uw bedrijf met onze oplossing. Wij zijn het toonaangevende Duitse bedrijf op het gebied van reviewmanagement met meer dan 4.000 tevreden klanten.

Laat je niet afschrikken door de snelle evolutie in de hotelindustrie en deklantenervaring.Samen kunnen we manieren vinden om u te helpen deze ontwikkelingen in uw voordeel te gebruiken.

Wij adviseren u graag – gratis en zonder aankoopverplichting!

Aanvullende literatuur

Een korte geschiedenis van de hotelindustrie (2024)
Top Articles
AT&T Inc. (T) Stock Price, News, Quote & History - Yahoo Finance
Hotel in London Victoria | The Clermont London, Victoria
Metallica - Blackened Lyrics Meaning
Monthly Forecast Accuweather
Jailbase Orlando
Western Union Mexico Rate
Aadya Bazaar
Comforting Nectar Bee Swarm
Insidious 5 Showtimes Near Cinemark Tinseltown 290 And Xd
oklahoma city for sale "new tulsa" - craigslist
Linkvertise Bypass 2023
Sportsman Warehouse Cda
Erskine Plus Portal
Ogeechee Tech Blackboard
Monticello Culver's Flavor Of The Day
Deshret's Spirit
Craigslist Free Grand Rapids
Günstige Angebote online shoppen - QVC.de
Thotsbook Com
Zürich Stadion Letzigrund detailed interactive seating plan with seat & row numbers | Sitzplan Saalplan with Sitzplatz & Reihen Nummerierung
No Strings Attached 123Movies
Flights To Frankfort Kentucky
Craigslist Deming
Munich residents spend the most online for food
Mani Pedi Walk Ins Near Me
Gdlauncher Downloading Game Files Loop
Grandview Outlet Westwood Ky
Faurot Field Virtual Seating Chart
Espn Horse Racing Results
The Ultimate Guide to Extras Casting: Everything You Need to Know - MyCastingFile
Redfin Skagit County
Unable to receive sms verification codes
Rugged Gentleman Barber Shop Martinsburg Wv
Is Light Raid Hard
The Menu Showtimes Near Amc Classic Pekin 14
Baddies Only .Tv
Nail Salon Open On Monday Near Me
EST to IST Converter - Time Zone Tool
Why Holly Gibney Is One of TV's Best Protagonists
Greater Keene Men's Softball
Maxpreps Field Hockey
Craigslist Gigs Wichita Ks
Plead Irksomely Crossword
Paperless Employee/Kiewit Pay Statements
2700 Yen To Usd
Www Usps Com Passport Scheduler
Umiami Sorority Rankings
At Home Hourly Pay
Pulitzer And Tony Winning Play About A Mathematical Genius Crossword
Winta Zesu Net Worth
Vcuapi
Latest Posts
Article information

Author: Dean Jakubowski Ret

Last Updated:

Views: 5405

Rating: 5 / 5 (50 voted)

Reviews: 89% of readers found this page helpful

Author information

Name: Dean Jakubowski Ret

Birthday: 1996-05-10

Address: Apt. 425 4346 Santiago Islands, Shariside, AK 38830-1874

Phone: +96313309894162

Job: Legacy Sales Designer

Hobby: Baseball, Wood carving, Candle making, Jigsaw puzzles, Lacemaking, Parkour, Drawing

Introduction: My name is Dean Jakubowski Ret, I am a enthusiastic, friendly, homely, handsome, zealous, brainy, elegant person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.