Mensen schrijven zich in op je nieuwsbrief omdat ze willen weten wat er gebeurt. Het lanceren van een nieuw product, functie of evenement is een perfecte gelegenheid om met uw abonnees te communiceren.
Maar de meeste e-mails worden niet eens geopend. Wil je leren hoe je jouwaankondiging e-mailseffectief? Deze gids leert je in minder dan tien minuten hoe.
Inhoudsopgave
Wat is een aankondigingsmail?
Soorten aankondigingsmails
Hoe schrijf je een aankondigingsmail?
- 1. Klantenonderzoek
- 2. Breng een emotionele oproep tot stand
- 3. Maak een pakkende onderwerpregel
- 4. Creëer content gericht op waarde
- 5. Voeg afbeeldingen toe
- 6. Voeg een call-to-action toe
De 7 beste voorbeelden van e-mailaankondigingen om inspiratie uit te halen in 2023
- 1. Aankondiging van de update van het bedrijfsproces
- 2. Aankondiging productlancering
- 3. Pre-order productaankondiging
- 4. Aankondiging van een aankomend evenement
- 5. Aankondiging van bedrijfsnieuws
- 6. Aankondiging dat het project live gaat
- 7. Aankondiging van bedrijfsnieuws
Maak aankondigingen met Mailmodo
Wat is een aankondigingsmail?
Een aankondigingsmail is een bericht dat door een bedrijf wordt verzonden om contacten te informeren over een nieuw product, nieuwe dienst of evenement.Het is een effectieve manier om het nieuws over recente ontwikkelingen te verspreiden en ontvangers aan te moedigen een bepaalde actie te ondernemen.
Aangezien de meeste e-mails met aankondigingen iets belangrijks te melden hebben aan de klant, staan de statistieken aan jouw kant. AHubspot-enquêtevan de B2B-professionals suggereert dat e-mails met aankondigingen een hogere klikfrequentie hebben.
Soorten aankondigingsmails
Er zijn meerdere dingen die een bedrijf zijn nieuwsbriefabonnees kan vertellen via e-mail met een nieuwsbriefaankondiging. Hier zijn enkele van de meest voorkomende redenen om een aankondigingsmail te schrijven.
E-mails met nieuwe zakelijke aankondigingenworden meestal verzonden naar een klein aantal mensen die zich hebben geabonneerd op de pre-lancering van de nieuwsbrief. Met deze brief laten ze weten dat het bedrijf is gelanceerd en klaar is om zijn klanten van dienst te zijn.
E-mails met aankondigingen voor nieuwe proceslanceringenworden ook voor de lancering verzonden. Deze e-mails informeren abonnees over het ontwikkelingsproces en zijn cruciaal voor het creëren van buzz.
E-mails met aankondigingen op de websitedeel het nieuws over het lanceren van een nieuwe website of het verhuizen naar een nieuwe website.
E-mails met aankondigingen van productlanceringene-mailabonnees vertellen dat het bedrijf een nieuw type goed of dienst op zijn website heeft gelanceerd.
E-mails met aankondigingen van nieuwe functiesinformeer abonnees dat er een nieuwe functie uitkomt - meestal een SaaS-tool die een update van hun toolset lanceert.
**Een aankondigingsmail is een bericht dat door een bedrijf wordt verzonden om contacten te informeren over een nieuw product, nieuwe service of evenement. Het is een effectieve manier om het nieuws over recente ontwikkelingen te verspreiden en ontvangers aan te moedigen een bepaalde actie te ondernemen.
- Aankondigingsmails aan medewerkersworden intern binnen een bedrijf verstuurd om medewerkers te informeren over een belangrijke update in het bedrijfsbeleid of om een bedrijfsbreed evenement aan te kondigen.
Hoe schrijf je een aankondigingsmail?
E-mails zijn meestal erg kort, niet meer dan 200 woorden. Maar iedereen die met e-mailmarketing werkt, weet dat het veel meer tijd kost om e-mails te maken dan ze te lezen. Om dit proces te vereenvoudigen, volgt hier een korte handleiding over hoe u aan de slag kunt met het schrijven van een aankondigingsmail.
Maximaliseer uw e-mailprestaties met ons gratis e-boek
Optimaliseer de juiste e-mailstatistieken voor een hogere ROI
1. Klantenonderzoek
Natuurlijk, het maken van de perfecte e-mail vergt creativiteit. Maar het schiet tekort als je niet eerst je onderzoek doet.
Een van de manieren waarop u kunt onderzoeken wat uw klanten van uw nieuwe producten en functies verwachten, is doorenquêteren bij uw klanten. Een andere methode waarvoor niet zoveel middelen nodig zijn, is zoekwoordonderzoek.
U kunt zoekwoorden verkennen die relevant zijn voor uw bedrijf en huidige e-mailcampagne met marketingtools zoals deZoekwoordgenerator voor SE Ranking. Besteed speciale aandacht aan zoekwoorden die langer zijn dan drie woorden. Lange zoekwoorden bevatten vaak vragen waarnaar mensen zoeken. Kies ook voor zoekwoorden met een hoog zoekvolume, wat betekent dat er meer interesse is in die zin. Dit kan u een idee geven van wat u in uw e-mail moet plaatsen.
Het is niet verplicht om deze analyse uit te voeren voor elke aankondigingse-mail die u verzendt, maar de gegevens kunnen uw e-mailmarketing ten goede komen.
2. Breng een emotionele oproep tot stand
Voordat u een aankondiging of marketing-e-mail maakt, moet u begrijpen hoe de klant erover denkt.
Wil je dat ze onder de indruk zijn van je nieuwe make-uplijn? Wil je dat ze enthousiast worden over de nieuwe mogelijkheden die een lanceringsfunctie met zich meebrengt? Of wil je dat ze geïntrigeerd raken door de sprekers van je laatste webinar?
U moet de juiste invalshoek in de e-mail kiezen, zodat deze niet alleen informatie doorgeeft, maar ook een emotie oproept bij de lezer. Ontwerp uw aankondigings-e-mailsjabloon voor de e-mail met dat in gedachten.
3. Maak een pakkende onderwerpregel
De onderwerpregel is een van de eerste dingen die een nieuwsbriefabonnee ziet, en daarop zullen ze de e-mail beoordelen. Het moet pakkend zijn zonder misleidend te zijn.
Dat is een van de moeilijkste dingen bij het maken van een e-mail, en er is altijd een element van subjectiviteit. U kunt het proces onbevooroordeeld maken door verschillende onderwerpregels te maken en uw team te vragen de beste te kiezen. Later kun je rennenA/B-testenmet de beste keuzes om te zien wat het beste werkt.
💡 Gerelateerde gids:Hoe e-mailonderwerpregels te maken om e-mailopeningspercentages omhoog te schieten
4. Creëer content gericht op waarde
Wanneer u een kopie voor de e-mail schrijft, moet u de informatie opnemen die u wilt aankondigen. Maar dit type e-mail hoeft niet droog en informatief te zijn.
Voeg een draai toe aan uw e-mail en concentreer u op de waarde die de lezer eraan kan ontlenen. Hier leest u hoe we de taal kunnen veranderen van droog naar op waarden gebaseerd.
Originele bericht | Herziene op waarden gebaseerde boodschap |
---|---|
We lanceren een nieuwe make-uplijn. | We brengen je nieuwe manieren om fantastisch te zijn. |
We lanceren een nieuwe automatiseringsfunctie. | Bespaar tijd met ons bedrijf. |
Het webinar van deze maand is morgen. | Mis vanavond geen branche-inzichten. |
Het bedrijf ontving nog eens $ 5 miljoen aan financiering. | Met een nieuwe financieringsronde zijn we klaar om uit te breiden. |
Sommige e-mails moeten lang zijn, terwijl sommige berichten een paar zinnen en veel visuele elementen vereisen. Zelfs als de jouwe aan de lange kant is, probeer hem dan onder de 200 woorden te houden - mensen hebben zelden de tijd om een lange e-mail te lezen. Als u meer informatie wilt opnemen, laat dan een link achter.
💡 Gerelateerde gids:Hoe overtuigende e-mailkopieën te schrijven voor hogere conversies
5. Voeg afbeeldingen toe
Het toevoegen van afbeeldingen aan uw e-mail is de gemakkelijkste manier om uw lezers veel te vertellen en weinig te zeggen. Of het nu een afbeelding is met een emotionele aantrekkingskracht, zoals een beroemdheid die uw producten draagt, of een kleine infographic, een foto is altijd communicatiever dan een lange e-mail.
6. Voeg een call-to-action toe
In de meeste gevallen stuur je een e-mail om de gebruiker een actie te laten uitvoeren. Zorg ervoor dat u duidelijk weet wat die actie is en hoe ze verder moeten gaan. Voeg een ... toeCTAknop en laat het opvallen.
Als uw e-mail langer is, voegt u twee CTA's toe, een direct na de kop en een andere aan het einde van de e-mail.
De 7 beste voorbeelden van e-mailaankondigingen om inspiratie uit te halen in 2023
De ultieme manier om te leren hoe u een perfecte aankondigings-e-mail maakt, is door er veel van te maken en van uw fouten te leren. Maar je moet jezelf niet beperken tot alleen leren van fouten en successen. Hier zijn enkele voorbeelden van e-mailaankondigingen die u kunt gebruiken om de best practices te leren.
1. Aankondiging van de update van het bedrijfsproces
Bron:RellyGoodE-mails
Onderwerpregel:Aanstaande dinsdag veranderen we ons kassasysteem!
Het idee achter dit voorbeeld van een aankondigings-e-mail is briljant. Dit bedrijf verandert zijn kassasysteem en sluit de winkel voor een dag. Ze laten hun klanten weten dat er vanuit hun standpunt niets verandert en beantwoorden enkele vragen, waardoor ze het leven van werknemers gemakkelijker maken.
Je vraagt je misschien af waarom het essentieel is om een e-mail te schrijven als er niets gaat veranderen. Nieuwe klanten zullen het verschil niet zien, maar terugkerende klanten zullen vragen stellen aan de kassa. Deze e-mail helpt dat te voorkomen en toont tegelijkertijd enige zorg voor het klantenbestand.
Ontvang een voorbeeld van een AMP-e-mail in je inbox
Ervaar nu de kracht van interactiviteit
De afhaalmaaltijden:
Informeer uw trouwe klanten over de kleine dingen
Het is prima om de e-mail kort en alleen tekst te houden voor aankondigingen die uw klanten niets belangrijks opleveren
Het gebruik van een FAQ-sectie in een e-mail is een interessant idee
2. Aankondiging productlancering
Bron:Mailmode
Deze e-mail kondigt de lancering van de nieuwste versie van een product aan. Het bevat een grote afbeelding om de aandacht te trekken en legt het nieuwe product kort uit voordat een CTA wordt geplaatst.
Lezers die niet veel over het product weten, kunnen door de CTA-knop naar beneden scrollen en links naar verklarende artikelen vinden. Dat is een geweldige manier om met informatie om te gaan die niet realistisch in de e-mail kan worden vermeld.
De afhaalmaaltijden:
Het opnemen van een afbeelding in het eerste deel van een e-mail voor goederen is een geweldig idee
Het toevoegen van de CTA direct na de essentiële informatie kan de doorklikratio verhogen
Links achterlaten naar informatie die niet in een e-mail past, is oké
Pro-tip:Je kan ookbulk-e-mails verzendenover uw productlancering op de productjacht in uw aankondigingsmail. U kunt onze aanpassen en gebruikenlanceringssjabloon voor productjachtvoor het versturen van dergelijke aankondigingen.
3. Pre-order productaankondiging
Bron:Echt goede e-mails
Onderwerpregel:Pre-order Pixel Buds Pro voor meeslepend geluid
Google Store maakt drie belangrijke punten in deze e-mail:
Binnenkort komt er een nieuw product op de markt
Het is goed
Deze winkel is de beste plaats om het vooraf te bestellen
Het behandelt elk in een kort gedeelte van de e-mail met de lanceringsaankondiging. Om de voordelen van het product uit te leggen in dee-mail formaatbevat een korte beschrijving van de voordelen en een link naar de website.
Aangezien Google een bedrijf is, is er, zoals te verwachten, een vrij lange juridische openbaarmaking met betrekking tot marketingverklaringen. Wettelijke openbaarmaking is in de meeste gevallen niet verplicht, maar als u denkt dat uw e-mail door marketinguitingen als misleidend kan worden opgevat, kan het geen kwaad om er een toe te voegen.
De afhaalmaaltijden:
Zelfs een beknopte tekst kan baat hebben bij waardegedreven taal
Kort de e-mailkopie in door links voor meer informatie op te geven
Twee CTA's zijn niet teveel
Wettelijke openbaarmaking voor marketingtaal is een goed idee
4. Aankondiging van een aankomend evenement
Bron:Mailmode
Als de persoon die deze e-mail leest op de eerste CTA klikt zonder naar beneden te scrollen, ziet hij alleen:
Een kop die hen duidelijk vertelt waar het evenement over gaat
Wie zijn de gasten voor het evenement
De datum van het evenement
De CTA-knop
Eerlijk gezegd is dat meer dan genoeg om een conversie te maken. Bovendien kun je verderop in de e-mail dieper ingaan op het evenement zelf.Personaliseer deze e-mailsen stuur mensen alleen aankondigingen van evenementen waarvan ze al geïnteresseerd zijn in de onderwerpen, omdat dit vaak tot meer conversies leidt.
De afhaalmaaltijden:
Stuur mensen alleen e-mails als ze al interesse hebben getoond in het gerelateerde onderwerp
Twee CTA's zijn niet teveel
Het is een geweldig idee om, indien mogelijk, grotere aankondigingen van evenementen te personaliseren
5. Aankondiging van bedrijfsnieuws
Bron:Echt goede e-mails
Onderwerpregel:De analyses van Anchor zijn nu IAB-gecertificeerd
Deze e-mail vertelt klanten dat het bedrijf een belangrijk certificaat heeft behaald. De meeste mensen zullen begrijpen dat zelfs zonder de e-mail te lezen, de onderwerpregel het duidelijk genoeg overbrengt.
Degenen die het openen, zullen waarschijnlijk een korte beschrijving lezen van hoe de certificering hen ten goede komt en niet over hoe opgewonden en trots de CEO van het bedrijf is. Voor wie meer wil weten, is er een link naar de uitgebreide uitleg op de website.
De afhaalmaaltijden:
Maak de onderwerpregel beknopt voor meer formele aankondigingen. Het alleen kan voldoende zijn om de informatie effectief over te brengen.
Zelfs formele evenementen kunnen worden verdraaid om waarde voor de klant te tonen
Complexe onderwerpen kunnen het beste worden uitgelegd door de e-mail beknopt te houden en een link achter te laten naar een meer gedetailleerde informatiebron
6. Aankondiging dat het project live gaat
Bron:Echt goede e-mails
Onderwerpregel:Bereid je voor op de toekomst van Warcraft, gebruikersnaam
"Bedrijfsnieuws voor juli" klinkt goed. "Bereid je voor op de toekomst van ons spel" klinkt episch. Blizzard ging all-in op de onderwerpregel van deze e-mail om het klikwaardig te maken, plus het is een goede woordspeling aangezien Future of Warcraft de naam van het evenement is.
De eigenlijke kopie van de e-mail vertelt de lezer drie data van zeer belangrijke projectaankondigingen, en er is een link voor meer informatie.
De afhaalmaaltijden:
Personaliseer uw onderwerpregel indien mogelijk
Tekstlinks kunnen ook CTA's zijn
Belangrijke gebeurtenissen kunnen worden gecommuniceerd met een zeer korte e-mailkopie
7. Aankondiging van bedrijfsnieuws
Bron:Echt goede e-mails
Onderwerpregel:Minor Figures is nu klimaatneutraal!
Dit is een klassieke e-mail met een aankondiging van een update van het bedrijfsbeleid. De meeste informatie wordt overgebracht via de onderwerpregel en de kop. De e-mail legt in twee zinnen uit wat de update voor de klanten betekent en nodigt hen uit om meer te weten te komen op de bedrijfsblog.
De afhaalmaaltijden:
Communiceer via de onderwerpregel
Maak de e-mailkopie kort en bondig
Laat een link achter voor meer informatie
Maak aankondigingen met Mailmodo
Aankondigingen zijn altijd belangrijk voor de bedrijven die ze maken. Vaak gaan ze over evenementen waar ze al heel lang mee bezig zijn of over producten waar honderden uren aan gewerkt zijn. Dus sla de opname niet over om ze aan uw abonnees te laten zien.
U kunt AMP-widgets in uw e-mails opnemen om de kracht van interactieve e-mails te benutten. U kunt bijvoorbeeld eendraai-het-wiel-widgettoevoegen aan uw productlancerings-e-mails om ze aantrekkelijker te maken of een interactief formulier in de e-mail op te nemen om hun mening over de nieuwe lancering te krijgen.Aanmeldenen probeer het zelf uit.
Wat u vervolgens moet doen
Hallo daar, bedankt voor het lezen tot het einde. Hier zijn drie manieren waarop we u kunnen helpen uw bedrijf te laten groeien:
Praat met een e-mailexpert.Heeft u iemand nodig die uw e-mailmarketing naar een hoger niveau tilt? De experts van Mailmodo staan voor je klaar. Plan een e-mailconsult van 30 minuten in. Maak je geen zorgen; het is op het huis.Boek hier een ontmoeting.
Stuur e-mails die hogere conversies opleveren.Mailmodo is een ESP die u helpt bij het maken en verzenden van app-achtige interactieve e-mails met formulieren, winkelwagentjes, kalenders, games en andere widgets voor hogere conversies.Ga gratis aan de slag.
Word slimmer met onze e-mailbronnen.Ontdek hier al onze kennis en leer over e-mailmarketing, strategieën, best practices, growth hacks, casestudy's, sjablonen en meer.Toegang tot gidsen hier.
Over de auteur
Sr. Content Manager bij Mailmodo
Neelabja schrijft over best practices en strategieën die ze gedurende haar 7-jarige carrière heeft gebruikt om de verwachtingen op het gebied van contentmarketing op peil te houden en content met een hoge ROI te produceren. Je kunt haar bereiken via neelabja@mailmodo.com voor een praatje over de nieuwste innovaties op het gebied van e-mailmarketing.