Dodaje, że w przypadku przelewu w złotych polskich na kwotę powyżej 100 tys. zł, gdy uznany ma być rachunek walutowy.
– W związku z przewalutowaniem, klient zostanie obciążony kosztem wymiany waluty dlatego działając w interesie klientów bank stara się dodatkowo potwierdzić wykonanie takiej transakcji z klientem – podaje biuro prasowe Aliora.
Zauważa teź, że jeśli przelew przychodzi do banku w ramach I lub II sesji Elixir, to bank potwierdza transakcję z właścicielem rachunku do godziny 17 tego samego dnia, a jeśli przelew trafia do banku w III sesji, potwierdzenie następuje do godziny 12 następnego dnia roboczego. – Przelew księgowany jest zawsze z datą efektywną i po kursie z dnia otrzymania przez bank przelewu – podaje Alior Bank.
I zapewnia, że w żadnym z tych wyjątkowych przypadków, gdy przelew zostaje wstrzymany do czasu wyjaśnienia sprawy, bank nie obraca tymi pieniędzmi.
Nie zgadzają się dane
Jak tłumaczy Agnieszka Gorzkowicz z Credit Agricole bank może zablokować środki klienta na koncie ze względów bezpieczeństwa jeśli podejrzewa, że mają one związek z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu, ma za mało informacji o kliencie lub transakcji (np. jeśli klient otrzymuje przelewem wynagrodzenie za usługę, której nie oferuje) czy jeśli podejrzewa lub mamy sygnał, że jest to tzw. transakcja oszukańcza, nieautoryzowana przez nadawcę przelewu.
– Możemy też wstrzymać księgowanie środków, jeśli w przypadku przelewu zagranicznego, nie zgadzają się dane beneficjenta przelewu. Wtedy automatycznie zwracamy pieniądze do nadawcy przelewu – dodaje Agnieszka Gorzkowicz.